پیش قراول صادرات کفش چرمی دست دوز

از دیر باز صنعت کفش ایران – تبریز، یکی از صنایعی بوده است که به راحتی توانسته کیفیت و زیبایی کفش چرمی دست دوز ایران را حتی در یکی از بزرگترین مراکز تولید کفش جهان (چین)، به رخ جهانیان بکشد.

محصولات چرم تبریز علی الخصوص کفش دست دوز، قابلیت بسیار بالایی برای جهانی شدن و صادرات دارا بوده و معرفی این محصولات به جهانیان، به راحتی می تواند به یک برند جهانی  چرم و کفش ایران – تبریز تبدیل شده و باعث افزایش صادرات این نوع از محصولات در مقیاس وسیع جهانی بشود.

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط گوانگجو چین CISMEF 2019 با حضور شرکت های معتبر بین المللی در حوزه های مختلف از هفته اول تیرماه در حال برگزاری است و حضور صنایع چرم سی سی در این دوره از این نمایشگاه بین المللی، بسیار شایان اهمیت است.

لازم بذکر است که غرفه صنایع چرم سی سی تا پایان روز ۷ تیرماه 1398 ، میزبان مخاطبان و صنعتگرانی از شهرهای مختلف دنیا خواهد بود.

مدیریت محترم صنایع چرم سی سی جناب آقای مهندس آرش خادم، عضو کنسرسیوم صادراتی استان آذربایجان شرقی و عضو شورای راهبردی خوشه کفش شهر تبریز می باشد و ایشان با حضور در این نمایشگاه و غرفه صنایع چرم سی سی، از چگونگی برگزاری این نمایشگاه و شرح برخی از نکته نظرات و دستاوردهای آن برای صنعت کفش کشورمان پرداخته اند.

از کارهای مهمی که در امر صادرات باید انجام می گرفت تحقیق و توسعه بازار های جهانی بود. بعد از حضور در چندین نمایشگاه خارجی تصمیم به حضور در بازار بزرگ چین که بزرگترین تولید کننده کفش جهان را گرفتیم و صنایع چرم دست دوز ایران – تبریز را، به کشور چین آوردیم.

برای تحقق این امر و تحقیق بازار چین خیلی وقت و هزینه گذاشته ایم و مجبور شده ایم حدود ۲۰۰ جفت نمونه در نمایشگاه عرضه کنیم که متاسفانه بنا به هزینه بالای گمرگ در این کشور، این امر برایمان هزینه بالایی را داشته است اما مجبور به آوردن نمونه و ارزیابی بازار چاره ای نداشتیم.

گوانگجو چین 2019

به جرات می توانم بگویم که جای چرم و کفش ایران در این بازار بزرگ، واقعا خالی است و در نهایت به لطف خداوند کاری را انجام داده ایم که تا به امروز در این صنعت انجام داده نشده است.

این را هم باید بگویم که در مورد معرفی کفش هایی از نوع چرم مصنوعی به بازار کشور چین، بهتر است این موضوع را به کلی فراموش نمایید زیرا که از لحاظ تکنولوژی ساخت این نوع محصولات بسیار پیشرفته تر بوده و الان هم با حضور تکنولوژی های پیشرفته در صنعت کفش، بسیار بیش از قبل پیشرفته تر شده اند.

مخاطبان جهانی با کفش دست دوز ایرانی در چین

آن طوری که من دیدم چینیها انسانهای باهوشی نیستند بلکه فقط بسیار سخت کوش هستند و اصلا این طور نیست که همه چیز را ارزان ارائه دهند.

چینی ها در حالت کلی کفش قالب کوچک و زیره نرم ‌را برای مصرف روزانه ترجیح می دهند و دنبال کفش های طرح دار بوده و علاقه فراوانی به کفش کروکدیل و پوست مار طبیعی دارند. کفش های دست دوز چرم گاوی با طرح کروکدیل و پوست مار را نیز بسیار پسندیدند.

برای مثال سایز 38 – 39 یکی از سایزهای بسیار مرسوم بین آقایان است. ولی به این معنی نیست که نیاز به کفش پای بزرگ نیست بلکه مراجعه کنندگانی با سایز ۴۴ نیز داشتیم اما تعدادشان به نسبت به بقیه کمتر بود.

همانطوری که می دانید این سایز پا، کوچک بوده و در کشور مان کاربرد زیادی در بین آقایان ندارد.

کفش سی سی در کشور چین

این را هم بگویم که کفش های چرمی دست دوز، طرفداران بسیار زیادی دارد و مخصوصا ثروتمندان چینی که دنبال کفش خاصی بوده و حاضرند چندین برابر قیمت کفش را پرداخت کنند.

به لطف و نظر خدای متعال، نتیجه نمایشگاه بسیار مفید بوده و کفش و صنایع چرم ایران مورد استقبال بسیار گرم چینی ها واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید