نگاهی اجمالی به نمایشگاه اکسپو شوز استانبول

نمایشگاه اکسپو شوز استانبول با حضور هفتاد شرکت تولید کفش ترکیه‌ای و هشتاد شرکت بازدیدکننده از سرتاسر جهان، هر دو سال یکبار برگزار شود که امسال دوره هفتم آن در استانبول برگزار شد. در این نمایشگاه فقط شرکت های ترکیه‌ای اجازه حضور و عرضه محصولاتشان را دارند و شرکت‌های خارجی فقط به عنوان بازدیدکننده در نمایشگاه حاضر می‌شوند. این نمایشگاه از نظر وسعت و تعداد بازدیدکننده کوچکتر از نمایشگاه آی مد است که هر ساله در ترکیه برگزار می شود و یکی از بزرگترین نمایشگاه های کفش و صنعت چرم در جهان است و بازدیدکنندگان بسیاری را از سرتاسر جهان به این کشور می کشاند.

مدیرعامل مجموعه صنایع چرم سی سی در بازدید از این نمایشگاه با اشاره به کیفیت بالای محصولات چرمی از نظر تنوع چرم، طرح و رنگ اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث معروفیت کفش ترکیه در جهان شده، تنوع مواد اولیه تولید کفش و محصولات چرمی در این کشور است. در بازدید از بازار سگک و یراق آلات متوجه شدم هر نوع سگک و یراق آلاتی در هر طرح، رنگ و سایزی که یک تولیدکننده به آن نیاز دارد، اینجا موجود هست، متاسفانه در کشورمان این همه تنوع وجود ندارد.

مهندس آرش خادم با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه اکسپو شوز استانبول ادامه داد: این نمایشگاه باعث وصل و ارتباط شرکت های ترکیه ای با سایر کشورها و بازار جهانی کفش شده است. مشتریان اصلی نمایشگاه نیز از کشور روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا، و کشورهای همسایه خودمان از جمله آذربایجان هستند.

وی با اظهار امیدواری از برگزاری نمایشگاه های مشابه کفش و صنایع چرمی در داخل کشور افزود: وقتی با بسیاری از بازدیدکنندگان و تولیدکنندگان صحبت می‌کردم و کاتولوگ های کفش سی سی را می دیدند، از اینکه در ایران کفش با کیفیت و قابل عرضه در بازار جهانی تولید می شود، اظهار تعجب می کردند. برای معرفی هرچه بیشتر محصولات چرمی ایرانی می توان نمایشگاه های مشابهی در جزیره کیش برگزار کرد و از شرکت‌های معتبر و مطرح از سرتاسر جهان برای شرکت در آن دعوت به عمل آورد.

دیدگاهتان را بنویسید