اینبار کفش ایرانی در بازار چین!

امروز کمتر ایرانی است که علاقه مند به کفش های چرمی و با کیفیت ایرانی باشد و نام سی سی را نشنیده باشد، اما هنوز سی سی راه درازی برای ورود به بازارهای پرتنش و پر رقابت جهانی دارد. بعد از نمایشگاه های متعدد بین المللی که سی سی در آنها شرکت داشته است، گوانجو قدم بعدی سی سی برای هر چه بیشتر شناساندن سی سی و کفش چرم ایرانی/تبریز به جهانیان است.

با حضور صنایع چرم سی سی در نمایشگاه گوانگجو چین: مخاطبان جهانی با کفش دست دوز ایرانی آشنا می شوند.

مدیریت صنایع چرم سی سی با اعلام این خبر گفت: شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط گوانگجو چین ( CISMEF 2019 ) با حضور شرکت های معتبر بین المللی در حوزه های مختلف در طی اولین هفته تیرماه ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه های شهر گوانجو چین برگزار می شود و صنایع چرم سی سی به همراه چند مجموعه تولیدی دیگر داخلی به نمایندگی از صنایع پیشرو ایران، در این دوره از نمایشگاه حضور خواهد داشت.

صنایع چرم سی سی به منظور معرفی چرم و کفش ایرانی در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع کوچک و متوسط گوانگجو چین ( CISMEF 2019 ) شرکت می کند.

آرش خادم، مدیر صنایع چرم سی سی، هدف از حضور سی سی در این نمایشگاه را معرفی ایران و تبریز به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید کفش دست دوز عنوان کرد و گفت: محصولات چرم تبریز از جمله کفش دست دوز تبریز، قابلیت جهانی شدن و صادرات را دارند و معرفی این محصولات می تواند به هرچه بیشتر شناخته شدن برندهای ایرانی در زمینه چرم و کفش ایران در جهان و به طبع آن افزایش صادرات این نوع کالا، کمک کند. غرفه محصولات سی سی تا ۷ تیرماه در این نمایشگاه دایر بوده و میزبان مخاطبان و بازدیدکنندگان از اقصی نقاط جهان خواهد بود و مدل های مختلفی از محصولات قبلی و محصولات مخصوص این نمایشگاه در این مدت در معرض بازدید قرار خواهند گرفت.

مدل های کفش مردانه مدل هانیکو، کفش مجلسی مردانه برلیان و کفش چرم شترمرغی قصر و مدل های کفش مجلسی و کلاسیک آذین در هر سه رنگ زرشکی، مشکی و ترکیبی زرشکی مات-ورنی از جمله مدل های کفش مردانه سی سی برای این نمایشگاه هستند. کفش زنانه لورل و مرسده و کیف چرم مدل گارد، دمپایی های مردانه کاستر و نیکدل و چندین کیف پول جیبی و کمربند چرم مردانه از سایر محصولات ارسال شده سی سی به این نمایشگاه هستند.

سرکنسولگری (دکتر شیرغلامی) و کنسول جمهوری اسلامی ایران در چین (آقای رجبی) در این نمایشگاه در کنار شرکت کنندگان ایرانی در این نمایشگاه خواهند بود. مهندس خادم در باره این سفر و نمایشگاه، قبل از ترک کشور اذعان کردند وارد کردن انواع کالا ها در سالهای قبل کار آسانی بود که گاها به دلیل واردات محصولات کم کیفیت صدمات بزرگی به صنایع داخلی کشور وارد شده است. صنعت کفش ایران نیز یکی از این صنایع بوده و هست، اما اینبار سی سی راه سخت تر را انتخاب کرده تا کیفیت و زیبایی کفش ایرانی را در مرکز یکی از بزرگترین تولید کنندگان کفش دنیا، به رخ بکشد و پیش قراول صادرات کفش و کیف ایران-تبریز باشد.


مختصری درباره گوانگجو

گوانگجو، منطقه ساحلی آزاد در همسایگی هنگ‌کنگ و ماکائو است و مسیری ۲ ساعته از راه زمین، این شهر را به هنگ‌کنگ وصل می‌کند. گوانگجو مرکز اقتصاد، تمدن، سیاست و بازرگانی چین است که مجموعه‌ای از تولید، حمل و نقل، تجارت، تحصیل و منابع انسانی را در خود جای داده است.

شهر بدون زمستان گوانگجو دارای تاریخ و فرهنگی غنی است که قدمت آن به بیش از ۲۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد. تابستان طولانی و سرسبز گوانگ‌جو، امکان وجود گل‌های زیبا و گوناگون را در سراسر سال در این شهر فراهم آورده است، از این رو آن را شهر گل‌ها هم نام داده‌اند.

گوانجو اولین قدم برای صادرات کفش تبریز
گوانجو، شهر کهن چینی

در گوانگجو سنت و مدرنیته پهلو به پهلوی هم می‌سایند. این شهر ۲۸۰۰ ساله خود شاهدی زنده از گذشته ی باشکوه و حیرت‌انگیز خویش است و باستانی‌ترین شهر بازرگانی بین‌المللی دنیا به ‌شمار می‌رود. گوانگجو نقطه آغاز جاده ابریشم و دروازه ی تجارت جهانی چین است. مساحت آن بالغ بر ۷۴۳۴ کیلومتر مربع و جمعیتی افزون بر ۶ میلیون دارد که از این بین، ۵۰۰ هزار نفر آن ها با بیش از ۹۰ ملیت و مذهب مختلف در آن سکونت دارند.

مردم گوانگجو به لهجه کانتونی، که متفاوت با نواحی شمالی چین است، صحبت می‌کنند. این لهجه، برخلاف سایر لهجه‌ها که حداکثر از ۴ آهنگ استفاده می‌کنند، از ۹ آهنگ صدا بهره می‌برد. مردم این شهر آرام و صلح‌جو هستند و کمتر به سیاست و موضوعات جنجال‌برانگیز می‌پردازند.

تولیدات کشاورزی این شهر، سیب‌زمینی، گندم، ذرت، برنج، میوه‌های استوایی و ابریشم است. ابریشم، چای و چینی نیز کالاهای اصلی تجارت خارجی گوانگجو در عهد باستان بوده است. مهمترین صنایع این منطقه ساخت ماشین‌آلات، کشتی‌سازی، نساجی، لوازم برقی و خانگی، کامپیوتر، صنایع روشنایی، پتروشیمی، لاستیک و پلاستیک‌سازی و صنایع کشاورزی است. کشتزارهای برنج و شکر، میوه و صیفی جات، پرورش آبزیان و ماکیان و دانه‌های روغنی تنها بخش کوچکی از صنعت پر رونق کشاورزی گوانگجو است.

وجود معادن غنی آهن، مس، زغال‌سنگ، سنگ‌های قیمتی و نمک و موقعیت جغرافیایی و منطقه‌ای به سبب قرار گرفتن در مرکز منطقه اقتصادی جنوب شرقی آسیا، اهمیتی استراتژیک به این شهر داده است.

شهر گوانجو چین یکی از قدیمی ترین شهرهای چین است که ترکیبی از مدرنیته و سنت در کنار هم است
سنت و مدرنیته در کنار هم در گوانجو چین

دیدنی های گوانگجو

زیرساخت‌های گوناگون حمل و نقل بار و مسافر، از جمله فرودگاه، راه‌آهن، آب راه و بزرگراه، موجب تسهیل رفت و آمد به این منطقه شده است. همچنین زیبایی‌های طبیعی و میهمان‌نوازی مردم این شهر باعث شده تا توریست‌ها و بازرگانانی که از دورترین نقاط دنیا به گوانگجو آمده‌اند، تن خسته خود را به‌دست آرامش‌ بخش این شهر بسپارند و رنج سفر را فراموش کنند. در گوشه و کنار شهر بناهای یادبودی از انقلابیون و مبارزین برپا کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین آن ها، بنایی است که به یاد کشتگان یورش و تجاوز انگلیسی‌ها در سال ۱۸۴۱ برپا شده است. بنایی هم به یاد ۷۲ سربازی ساخته شده که در برابر پادشاهان مانچو قیام کردند و در این راه جان باختند.

معابد زیبا در شهر گوانجو چین
معابد زیبا در شهر گوانجو چین

علاوه بر بناهای یادبود جاذبه‌های دیگری نظیر معابد، کوهستان نیلوفر آبی، پارک‌های طبیعی، پارک‌های تفریحی، باغ‌وحش، موزه اقیانوس و… موجب شده تا این شهر مقصدی جذاب برای گردشگران باشد.
جشنواره‌های گوانگجو فرهنگ و تمدن چین و آداب و رسوم مردم شهر را به خوبی نشان می‌دهد.

طراحان این جشنواره‌ها خیال را با واقعیت درآمیخته‌اند تا مخاطبان خود را مسحور تمدن چین سازند. جشنواره گل‌های بهاری، جشنواره فانوس‌ها، جشنواره قایق‌های اژدها، جشنواره نیلوفر آبی، جشنواره نهمین روز از نهمین ماه تقویمی چینی، جشنواره هنر، توریسم و… برخی از آن ها هستند.


دیدگاهتان را بنویسید